feministsmeden-ikoner
feministsmeden-ikoner
feministsmeden-ikoner

FRÅGOR & SVAR

Q: När är butiken på Kungsholmsgatan 4a i Stockholm öppen?

A: Butiken är öppen Måndag - Fredag kl 11-18 (EJ lunchstängt), Helgdagar och röda dagar stängt
Vi har ramp för de som behöver. 

 

Q: Vad finns att köpa i butiken på Kungsholmsgatan?

A: De flesta smycken finns färdiga för att köpas i butiken (med reservation för slutförsäljning) Ha gärna några dagars framförhållning när det gäller presentköp! Men vi brukar kunna ordna fram det mesta, så kom förbi och kika. Om du undrar över ett specifikt smycke så kan du ringa oss för att kolla lagerstatus. 

 

Q: När skickas min beställnig?

A: Inom Sverige är det ca 1-3 vardagars leverans. Inom EU 4-10 vardagars leverans. Worldwide 8-20 vardagars leveranstid. Leveranserna utomlands kan ta längre tid pga Covid-19 och stängda landsgränser. Kontakta oss för mer individuell information. info@feministsmeden.se

 

Q: Hur länge går det att byta ett smycke?

A: Det är 30dagars bytesrätt på oanvända smycken* Vi har ej öppet köp pga av att allt tillverkas för hand på beställning. Du kan antingen byta via post (läs mer om hur du går till väga under Byten & returer) eller komma förbi butiken på Kungsholmsgatan 4a i Stockholm för att byta.  


Q: Hur lång är bytesrätten på julkappar?

A: Det går bra att byta julklappar fram till 31/1- 2022. 

 

Q: Får jag byta ringen om den inte passar?

A: *Tyvärr går det ej att byta ringstorlek via post till en annan storlek men har man möjlighet att komma förbi min butik på Kungsholmsgatan 4a i Stockholm så går det bra att byta. Detta pga att jag tillverkar alla ringar för hand på beställning och det är väldigt svårt att gissa storlekar över mail så det är lätt att det blir fel igen och det blir väldigt mycket jobb med storleksändringar och post skickande fram och tillbaka. Så mät noga ❤︎ Det är möjligt att byta ringar mot ett annat smycke i webshoppen eller ett tillgodokort via post. Kontakta oss om du vill byta en ring så guidar vi dig info@feministsmeden.se

 

Q: Kan jag reklamera en vara?

A: Om ditt smycke gått sönder efter vanligt bruk så lagar vi det självklart kostnadsfritt. Kontakta oss på info@feministsmeden.se. Vi ersätter EJ förlorade varor, kontakta ditt försäkringsbolag i sådana fall.

 

Q: Finns det några återförsäljare för Feministsmeden?

A: Nej. Feministsmedens smycken säljs exklusivt i butiken på Kungsholmsgatan 4a samt i webshoppen feministsmeden.se

 

Q: Hittar du inte ditt svar här?

A: Maila din fråga till: info@feministsmeden.se så svarar vi så fort vi kan!
Läs också: Villkor & info